sobota, 8 grudnia 2018

„Man in the box”



Od lat nikogo nie całowałem
Od lat nikt mnie nie dotykał
Nie dotykałem nikogo
Od lat nikt dłonią nie czesał moich włosów
Nikt, czyli nigdy, czyli nigdzie
Od lat nie było we mnie burzy
Nie było wiosny
Od wielu lat brakuje ciepła
Jasności, czytelnych liter
Prostego przekazu
Od lat, czyli nigdy, czyli nigdzie
Od lat nie rozmawiałem
Nie śmiałem się
Nie przytulałem
Od lat nie słyszałem muzyki
Nic we mnie nie grało
Ani nie sięgało poza mnie
Nic, czyli nigdy, czyli nigdzie
Od wielu lat zastygłem jak lawa
Znikam jak piasek w klepsydrze
Od wielu lat nie śnię, nie śpiewam
Nikomu nie parzę porannej kawy
Nie kupuję świeżych bułek w piekarni
Nie, czyli nigdy, czyli nigdzie
Od lat tkwię w tym samym miejscu
Tu w tym samym cichym miasteczku
Pod tym samym szatańskim niebem
Nocą i dniem nie do odróżnienia
Tu pośród tętna i aort
Tu, czyli nigdy, czyli nigdzie

[8.XII.2018]

3 komentarze:

  1. "Znikam jak piasek w klepsydrze"? Piasek nie znika z klepsydry, tylko się przesypuje:)
    Moja wersja nieco, naprawdę nieco krótsza, za co stokrotnie przepraszam :)

    Od lat nikt mnie nie dotykał
    Nie dotykałem nikogo
    Od lat nikt dłonią nie czesał moich włosów

    Od lat nie było we mnie burzy
    Nie było wiosny
    Od wielu lat brakuje ciepła
    Jasności, czytelnych liter
    Prostego przekazu

    Od lat nie rozmawiałem
    Nie śmiałem się
    Nie przytulałem
    Od lat nie słyszałem muzyki
    Nic we mnie nie grało
    Ani nie sięgało poza mnie
    Nic

    Od wielu lat zastygłem jak lawa
    Od wielu lat nie śnię, nie śpiewam
    Nikomu nie parzę porannej kawy
    Nie kupuję świeżych bułek w piekarni

    Od lat tkwię w tym samym miejscu
    Pod tym samym niebem
    Nocą i dniem nie do odróżnienia
    Tu pośród nigdy i nigdzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) To fajnie kogoś zainspirować. Piasek oczywiście nie znika w klepsydrze, ale jego przesypywanie się z jednej komory do drugiej jest znikaniem z tej górnej i pojawianiem się w dolnej. Ten w dolnej już się nie liczy, ważne jest, ile zostało w górnej komorze. Dlatego piasek znika. To metafora. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) liczy się, liczy :) Wystarczy odwrócić klepsydrę :) To my, ziarenka piasku, niby ci sami, lecz już inni, doświadczeni czasem.

      Usuń

Proza i poezja

Nie uciekniesz przed wszystkim Musisz prasować, jeść, zmywać Pić światło księżyca, czytać słowa I chociaż w kalendarzu wykreślonych już zbyt...