czwartek, 16 sierpnia 2018

„Zabiłem Zbawiciela”



Zabiłem Zbawiciela
Jestem Żydem
Zapalam menorę
Jestem Żydem
Jesteśmy Żydami
Zabijamy każdego dnia
Wskrzeszamy każdego dnia
Tradycję
Grzebiemy każdego dnia
Tradycję
Śpiewamy pieśń do nieba
Liczymy pieniądze
Tworzymy dzieła
Giniemy w Holocaustach
Gromimy
Skupieni czytamy Freuda
Lub nieświadomie go przeżywamy
Słuchamy Mahlera, Berga
Dylana i Cohena
Jesteśmy Żydami
Jesteśmy Arabami
Nosimy znak krzyża
Nosimy spodnie, buty, koszule
Nosimy symbole
Nosimy niemoc
Nosimy radość i ból
Jestem Żydem jak każdy
Arabem jak każdy
Każdym jak wszyscy
Mieszkam u Groupiusa
U Jana od Krzyża
U św. Augustyna
Spotykam się na lampce wina
Z Bakhosem
Jestem Grekiem
Jestem Żydem
Mieszkam w Loch Ness
I na Innisfree
W Wielkim Jabłku
I w wielkim Sandomierzu
Na wielkim stepie
W wielkiej jaskini
Na wielkiej górze
Jestem Żydem
Od lat
Żydem od wieków
Po kres
Jak my wszyscy
Jak wy wszyscy
Jak oni wszyscy
Jestem Żydem
Jak ty
Jak on, ona, ono

[16.VIII.2018]

-------------------
Dziękuję dyskfirmowy0 za zdjęcie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proza i poezja

Nie uciekniesz przed wszystkim Musisz prasować, jeść, zmywać Pić światło księżyca, czytać słowa I chociaż w kalendarzu wykreślonych już zbyt...